<3

Är någon ett geni på foderstater? Det är inte jag jag har ägnat hela kvällen åt att fundera på vitaminer och magnesium och fosfor och biotin, kolin och blablabla ! OCH JAG FATTAR FORTFARANDE INTE ETT SMACK ! NADA !


Sedan har jag läst en bok som heter från ryttare till häst (?) tror jag den hette om svårklippta hästar, jag har läst avsnittet flertalet gånger och gjort dessa övningar hur många gånger som helst, men icke att de funkar på min ponnyskrutt, han tänker minsann inte låta sig klippas frivilligt, och efter förra gången vet jag faktist inte om jag har lust med att prova på det igen, då fick jag en rejäl spark på benet och en rejäl förtroende kris mell mig och Jäger vilket jag inte har lust att göra om, men vem vet hur mkt lugnande har för inverkan på hästens hälsa ?

Och låta honom vara oklippt är inte att tänka på eftersom han är en väldigt "svettig" häst vilket gör att det bara rinner om honom  :/


Nä nu ska jag gå ut och pyssla om det lilla odjuret innan han svälter ihjäl..... vilket kanske inte händer i år..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0