Busponny <3

Igår trodde jag jäger skulle , han låg bara i hagen helt utstaräckt och sov hela tiden, och jag var dit och petade på han och han klev upp och åt en liten stund sedan la han sig igen, så jag hämtade termometern o tempade,inget fel på tempen heller, så jag in som ett tok och frågade mamma vad som kunde vara fel, då tittar hon på mig och säger, han är TRÖTT JOHANNA!

Jag bah hur kan han vara det som han som vilar hela tiden, ehehehehe ojdå, då slår det mig att vi tävlade i söndags skrittade i måndags red galoppintervaller i tisdags och igår på dagen så hopptränade Linn och jag med honom... sååå, han hade nog all rätt att sova. hehe


Kan ju erkänna att jag kände mig lite dum när jag sprungit och tvingat upp honom flera gånger, han såg så nöjd ut när han fick lägga sig på sin favorit smutsfläck och jäsa.

Som sagt Linn hoppade honom igår och det gick bra, några riktigt fina språng på 1m och så århundradets roligaste skutt, för skutt var precis vad det var, Jäger stannade och sedan hoppade han rakt upp som en liten anka och lillepluttLinn flög som en liten vante, men landade lagom snyggt kvar på hästryggen på andra sidan.

Idag tog jag ock red en dresyrpass barbacka med mycket galopp,på volt fattningar och bara samlad lååååååååångsam galopp ochhan gick som en dröm, helt underbar :) sedan red jag och JOhanna S till stallet för Hovis skulle komma, där masserade jag hela Jäger tills han höll på ramla omkull, så nu luktar han eukalyptusolja och inte häst, men skönt tyckte nog han det var i alla fall :)


I morgon ska hästarna få vila ev skrittas en sväng, sedan på lördag är det landsjöritten, ska bara  ta det lugnt och på kvällen ska vi tvätta upp både Bebis och Majsan  så den är rena och fina tills söndag då det är del 2 av sommarcupen på ÖOR :)

Och sist men inte minst ett stort tack till Karoline Begström som lämnade en väldigt fin kommentar här i bloggen som jag inte såg förens idag, återigen tack, den värmde mycket :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0